söndag 21 december 2014

En lugn söndag

Idag har det varit en relativt lugn dag.
Jag vaknade av mig själv, typ och låg och drog mig i sängen några timmar med filmen two night stand, som btw är en bra jag-är-slö-men-kan-inte-sova film, och ett avsnitt av The Mentalist, från vilken jag tagit ca. 1 år paus, så har en del att ta igen, om jag orkar :)

Jag åkte till stallet till 13.30, då jag lovat rida Felix kring 14. Vi skulle alltså hoppa, så jag plockade fram lite hinder. Min fantasi är ganska dålig för tillfället då det gäller hinder, så det fick klara sig med en gympaserie, ett plank och ett lådhinder a la Team bimbo & blondi. Jag vet att ni inte vet vad det är, då det är jag och Henq som byggde det en gång och så blev det bara typ så. Det är ett hinder med två lådor med vattentunnor på vardera sidan. Hindret i sig blir inte mer än 2 meter brett, så det är ganska krävande. Tog tre försök för att få Rinja över det första gången. Btw, mår hon helt okej och vi håller tummarna att hon kommer hem innan jul.

Tillbaka till Felix. Jag red honom som vanligt på lösa tyglar i början och sedan galopperade vi fram lite. Skritt och sedan några kavaletter och sneda linjer. (Hade glömt att plocka fram uppvärmningshinder) Så började vi hoppa lite  gympaserie. Felix tyckte helt tydligt att det var super kul och jag håller med honom. Det var super att få hoppa lite igen. Här nedanför är en video på vår bana vi kom i slutet.



Jag hjälpte till att fixa undan Felix och sedan kom Camu. Jag och Janni skulle ha Iias lektion, så jag gick ut och ta emot Camu. Kortfattat var han bättre idag är senast. Vi öva bommar, vilket var väldigt spännande enligt Camu. Han "stoppade" på bommarna de första gångerna, men med lite övertygelse gick det. (Har tyvärr inte stoppen på video) Han var helt bra tidvis annars, så det var helt kul. Tyvärr blev han igen ganska snabbt trött, men det är helt förståeligt, då han inte är i så hårt bruk atm.
Här en vide från vår lektion.



// Malin och hästarna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar