söndag 7 april 2013

veckosluts-uppdateringar

Jag hinner inte vara inne och skriva så mycket på min "blogg" i veckorna, så det börjar bli en "veckosluts blogg". Men ja, här kommer mitt veckoslut och en del av veckan igen.

Jag har haft provvecka, så har suttit och skrivit prov från 8-10 och sen haft lite förberedande och utgivningar av prov, hela slutet av veckan. Hit tills har veckan gått hyfsat, men jag har de typ värsta proven kvar. Hälsokundskap (skulle inte vara då svårt, om man skulle ha hängt med lite bättre på lektionerna), Engelska (tror inte jag behöver säga mer) och så Biologi (biolla i sig är inte så svårt, men när det kommer till cellens delar och genetik så är det).

Vi var på "kalas" (eller kaffe, vad man vill kalla det) hos min kusiner på fredagen. Vi såg på lite The Voice of Finland och pratade en massa strunt. Ganska mycket om skolan, då det ändå är tre av oss som går i samma gymnasium. Fick en vink av kusinen som är 2 år äldre än mig att läsa på läxor, att lärarna egentligen har rätt, när dom gnäller om att läsa läxor och så.. Har funderat på att fixa nästa periord lite i den stilen. Eller sen så börjar jag på andra året, då har jag ändå haft ett sommarlov att vila ut mig på (som det ser ut nu, har inget sommar jobb)

Nåja, på lördag skulle det ha varit tävlingar i Broby, men pga denna hästherpes, så blev det inget. Istället hade vi "Broby games" där bara ekipage från Broby fick vara med. Jag hoppade 90 och 100. Elton var helt ok i första klassen, men han blev lite "out of kontroll" när jag bad honom att hoppa längre ifrån. 100 cm gick helt bra den med.En fällning, som var mitt fel, jag kom otroligt dåligt ut genom en brant sväng precie framför hindret och hittade inget passligt steg, så vi hoppade från roten av hindret och Elton hade mig på halsen, så han kunde inte stampa av med den kraft han behövde. Efteråt hoppade jag en ännu större bana, då jag höll på att falla in i vattenmattan, men ingen kaka den här gången. Väntar ännu på bilderna som Elly fotade och filmen Naomi filmade.

Söndagens dressyr tävlingar blev med inhiberade men vi hade Broby games igen. Det var 5 st som startade och eftersom min ponny hade en öm punkt på ryggen så red jag inte mitt program. Istället var jag kamera man och officiell skit plockar. Jag sprang omkring på verkan och plocka skit i en bytta. Det gick helt bra för alla på tävlingarna. Ingen blev diskad och ingen föll av. Elton skorpa som han fått på ryggen kom i ett ganska passligt tillfälle om man kan säga så, inte för att det någonsin är bra att han har öm rygg, men han blir vaccinerad på måndag, så jag kan ändå inte rida honom ordentligt. Han får nu en lugnare vecka, så jag mest far ut och gå med honom.

Inom den närmaste framtiden kommer det hända mycket. men jag kan inte riktigt säga vad. Allt jag kan säga är att jag kommer åka runt mycket. Sitta stilla flera timmar och träffa mycket människor.
Hoppas att alla kommer ha en bra vecka och ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Sulle on haaste mun blogissa www.leevenblogi.blogspot.com !

    SvaraRadera