lördag 20 december 2014

Bakslag

Det kunde inte ha varit sämre timing på det här. På fredag åkte jag med treans tåg till Sello, Alberga tillsammans med Janni. Vi skulle köpa julklappar men allting tog en ganska kvick ändring då Janni kollade sin telefon medan vi åt i Hese.

Hennes mamma o min mamma hade ringt flera gånger, samma sak var det med min telefon. Då jag ringde tillbaka meddela mamma att veterinären som har hästen i boxen bredvid oss sagt att vi borde köra Rinja till kliniken, då hon haltade på det opererade benet och det var väldigt svullet.

Så mamma kom o söka mig från Sello mitt i min julklappsshopping. Så ni som blir utan klappar av mig, Rinja är priority nr. 1!

Ser ut som en inflamation. Rinja är ännu i kliniken. Hon får antibiotika genom dropp fyra gånger om dagen och de har sagt att de ser ut som att de räder sig. Kan inte säga exakt hur länge det blir men hon kommer tidigast hem på måndag. Kan ju ännu änsras.

De hä känns ärligt talat skit, så nu kommer ja gräva ner mig o titta upp när allt de hä e över. Int har nån en tävlingshäst med kapacitet till minst 110 cm o lätt A dressyr att låna ti nästa sässong så ja kanske får tävla och komma upp i klasserna?

Under några bilder på Rinja i kliniken.

1 kommentar: