lördag 6 december 2014

En bra fredag..

.. börjar med ett ridpass kl. 9, fortsätter med skola och lite mera ridning, för att komma hem kl. 17.30, gå i duschen och sedan hänga med en kompis. Min dag har alltså varit lyckad. Men nu in på detaljerna.

Så, jag vaknar kl. 7 för att starta till stallet kl. 8 och sitta på Felix kl. 9. Bra att vara morgonpigg!
Jag hade plockat fram en bana med serie, linjer och studs (som vi byggde om till två olika diagonal hinder) och förstås vattenmattan. Jag hoppade upp på Felix och började värma upp. han var väldigt het och tyckte det var super kul med så mycket hinder.

Jag kom kavaletterna några gånger på en åtta och hoppade ett plank en gång innan jag kom en bana. Här är första banan och en del av uppvärmningen:

Då jag hoppat banan, så lät jag honom gå en stund innan jag hoppade den igen. Videokameran fick fnatt då, så videon är tagen med telefon, vilket betyder att kvalitén inte är den bästa..


Några bilder:






Klar från stallet körde jag snabbt och tanka mopon, hem och duscha och sedan på en lektion i historia. Det här är min sista kurs i historia, så känns ganska skönt. Direkt från skolan körde jag hem via, bör kläder och tog med mig hjälm m.m. Jag skulle alltså och rida Camu, så körde iväg mot Jannis.

Han var helt okej idag. Det fanns ett kryss på plan, som han var väldigt rädd för. Eller ja, rädd och rädd.. Han stirrade på det och spände sig då man red förbi. Men annars var han helt bra. Testade att rida honom med sporrar, med vilka han helt tydligt fungerade bättre. Bäst att skrota lite principer igen då.

Det tog inte så länge hos Jannis, klockan var lite före tre då jag kom till Iias stall. Jag hälsade på Rinja och började sedan fixa igång Viipotti, då jag lovat på morgonen att avlasta Iia lite och rida Vipsu idag. Jag red lite kavaletter med henne, hon var helt bra, väldigt framåt, men inte så tung och jobbade bra då jag bad henne. Har inga material på Vipsu heller, då ingen var i manegen tillika.


Sedan var det dags för Rinja. Jag ryktade henne och tog henne i grimma och grimskaft innan jag gick till manegen. Det var ganska mörkt vid det här laget. Jag gick omkring och plockade undan hindren och skiten som fanns kvar av Vipsu. Sedan gick jag ännu några varv. Allt som allt blev det kanske en halv timme. Då jag kom in lät jag henne stå utan täcke tills jag fått alla Vipsus saker undanplockade. Det var riktigt skönt att ha en hel dag, genomsyrad av hästar. Älskar detta livet, inget ont för inte något gått med sig. ♥ Hoppas ändå att Rinja blir bra snart.
Kan ju meddela att jag jobbar på inlägget om vår klinik resta, så det kommer troligtvis snart upp här.

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar