tisdag 14 oktober 2014

+ och -

Som många säkert märkt på de kommentarer jag har gjort på mina bilder, så är jag som person väldigt självkritisk och hatar ärligt talat att försöka smöra för mig själv. Har alltid kommit bäst överens med sådana tränare som säger rakt ut vad de tycker om min ridning och inte bara säger att det ser super bra ut, då jag sitter som en groda och hämtar hästen fel hela tiden, så vi knappt kommer över hindren.

Nu har jag bestämt mig för att göra en + och - med min ridning. +:en var väldigt svåra att komma på, medan -:en kommer lätt som en plätt. Hoppas ni gillar inlägget.

+ Jag har en stark vilja att komma uppåt. Jag vill komma framåt och längre hela tiden.

+ Mitt stegöga har blivit relativt bra, så länge jag inte är "rädd" för hindret jag rider mot

+ Jag har lätt för att fortsätta rida efter misslyckanden. Som t.ex. i en bana, om jag rider fel håller jag huvudet kallt och bara fortsätter. Blir inte och älta på det som just hände utan rättar mig och
fortsätter.

+ Vågar göra det mesta och utmanar mig själv att göra saker jag är rädd för. T.ex. hoppa högre än jag vågar, rida svårare hästar och stå för mina åsikter. (Kan även ibland tas som en dålig sak)

+ Jag är relativt bra på att fatta snabba beslut. Dessvärre är de inte alltid de bästa..

- Jag har lätt för att bil irriterad då jag rider. Mest på mig själv. Tänker oftast då något i stil med: "Hur f*n kan du inte få vänster axel bakåt nu mer då? Du sitter ju som en hösäck.."

- Jag har ett väldigt ostadigt bål och överliv. Jag kastar mig i hoppen och blir lätt lite framåt lutande vid anridning till hinder.

- Min hand kan ibland bli lite hård, vilket är en sak jag jobbar på. Inte bara för hästen utan med för att jag känner av det ännu några dagar efter ridpasset isf. Mina skulderblad är inte helt i skick och borde troligtvis träffa en massör eller något liknande.

- Jag hoppar före hästen lite nu som då och har inte den bästa time:ingen med kroppen i hoppen.

- Jag är inte alls nära på vältränad. Jag klarar nog av att rida 3 hästar på en dag, men int klarar jag av att typ fara ut och springa långa sträckor.

- Min balans har en tendens att svika mig i de viktigaste situationerna. Oftast på tävlingsbanor...

Här var mina + och -. Hur gillade ni dem?

Nu kommer det lite bilder som Nina Nygren fotade på tävlingarna på söndagen. Njut! :)


Rinja är egentligen inte så här rund, men söt min har hon :) 

Omhoppning med Pale, hoppa halva med bara en stigbygel ;)

Prisutdelning

Pale i 70 cm. Hu sku de vara att se framåt..?
// Malin och hästarna
 ¨Bild tagen idag, under ridturen med Jojo 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar