lördag 11 oktober 2014

dressyrtävlingar

Idag var jag och Rinja till Broby på dressyrtävlingar.
Det gick helt bra. Programmet var Lätt:B 3 2009, alltså ett program på långbana, men utan ökningar. I uppvärmningen var det ganska långt kaos. Jag fick inte ordentligt fram ridet, då en massa ponnyn dök upp från ingenstans och kom så nära att Rinja strittade åt sidorna med jämna mellanrum. Detta kan vara till en fördel ibland, för då lugnar sig Rinja på banan, där ingen annan kommer emot i full galopp eller nån rider förbi och smackar och smättar med spö tillika. Då lyssnar hon bara på mig och är så bra så, men det var inte fullt möjligt idag. Kan ju säga att jag kände mig lite off. Jag kunde inte helt 100% koncentrera min på banan och det gjorde så jag inte häller red helt 100%, så Rinja var lite slö och väldigt ojämn. Hon gick bakom skänkeln, vilket jag är otroligt förvånad att domaren inte sa någonting om.
Det domaren däremot sa var att Rinja var ojämn (no sk*t?) och inte ville komma mot bettet. Kan ju säga att det är det vi tränat på nu i 1½ år. Att få bakdelen att bli så mycket starkare och jobba så mycket bättre så hon blir bra framifrån.
Jag var säker på att mitt resultat skulle vara kring 57%, som det vanligtvis är, men det visade sig att domaren tyckte om Rinja, så vi fick fina 60,... %. Det här resultatet räckte till 6/17, vilket även betyder första icke placerade. Någon måste ju få den platsen med, så varför inte vi. Är ändå ganska så nöjd redan då Rinja höll sig i skinnet på banan och inte hoppade över staketen.
Men rosett regnet fortsatte, då de skulle dela ut juniormästerskaps rosetterna i dressyr, där vi blev placerade som 3:a. Så rosett fick vi hem, och en vit dessutom. Domaren sa också att det matchade Rinja så bra med vitt på vitt.

Jag väntar ännu på bilder, men hoppas att de kommer ikväll, om inte så lägger jag in dem tillika med bilderna från hopplektionen. :) Tills dess får ni njuta av en telefonbild
// Malin och Rinja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar