söndag 4 maj 2014

Några dagar i ett, igen

Som vanligt har jag haft mycket på gång. Min kompisar måste tro att jag gjort socialt-självmord eller något. Men så är det ofta om man satsar mycket på en sport. För tillfället cirklar jag ju mellan tre olika stall, så det tar ju sin lilla tid och om de inte klarar av att komma med till stallet, vet jag inte hur jag skulle få tid för det. Känns dumt att träffas 1 timme över en pizza, om jag ändå sen måste skynda vidare. Men missförstå mig inte, det är otroligt roligt att hålla på med så många olika hästar och man lär sig otroligt mycket!

Om vi då börjar från Vappen.
Jag var ensam hemma med mina kompisar (efter att jag varit och prova Nova då)
Vi fixade pizza åt oss och såg på två filmer. "John Tucker must die" och "Tooth Fairy". kring midnatt for kompisarna hem och jag gick och lade mig, då jag ändå skulle relativt tidigt upp nästa dag.
På torsdagen klättrade jag upp på Rinja igen.
Jag skrittade henne från ryggen ca. 30 minuter i manegen.
Sen lät jag henne äta gräs utanför stallet, så hon snart kan få gå ut på grönt istället för i sandhagen :)







Hela fredagen var jag en duktig gymnasie elev, jag var i skolan samt fixade läxor, men hann även med att rida Bestla lätt, vilket jag inte har bilder på, och vara och skritta Rinja igen från ryggen. Nu började jag böja henne lite och be om lite öppnor längs långsidorna.

På lördagen hände det mycket. Jag var först med mamma till Hesa, eller snarare Sello och shoppa. Jag köpte en klänning, en jeans jacka och ett par byxor. Dessutom köpte vi ett nytt täcke till Rinja då hon gått upp en storlek sen hon kom till oss för ett år sedan.
Kl. 17.00 skulle jag ha lektion med Bestla för Iia Tabermann, alltså så fort jag kom hem så böt jag kläder och körde iväg till stallet medan mamma körde till Juniper och gick ut och gå med Rinja.
Bestla var helt ok. Hon var lite trög i början, men kom bra framför skänkeln efter lite jobb. Den här lektionen var ingen vanlig lektion för mitt i fick jag hålla en paus, då det kom några köpare som skulle kolla på Bestla. De provred henne mitt i, då hon ännu hade energi kvar och sedan fick jag rida lite till i slutet av lektionen.

Jackan jag köpte/ fick i Hesa






På söndagen fixade vi morgonstall som vanligt och ja, jag konstatera att det är sällan jag är så här trött på morgonen. På dagen frågade Bestlas ägare om jag ville komma och visa henne för en annan köpare idag, så jag åkte iväg till stallet och red Bestla för de här köparna med. Hon var lite trött efter gårdagens träningar, så hon visade inte alla sina bästa sidor.
Efter nån timme där åkte jag vidare till nästa stall för att fara ut i skogen med Rinja, efter en månad borta från skogen med ryttare på ryggen. Kan konstatera att hon var väldigt glad över att få gå ut och gå. Hon taktade nästan hela vägen hem och spratt till lite en gång, men på samma ställe som alltid gör då man skrittar ut med henne.



På den här bilden syns Rinja "fräknar" ganska bra :) 


Glömde att göra inlägg!

En sak jag glömde att göra inlägg om var att på måndagen var jag på Jessica Aminoffś hoppträningar med Bestla. Det gick helt ok, men det fanns en super farlig stock på planen som gjorde det svårt att hoppa åt det hållet. Annors var hon duktig och hoppade t.o.m portar utan problem.

Jag ser ju nästan liten ut ;) 



Tack Nina för fotona :) 

// Malin och hästarna.

Vad tyckte ni om inlägget? Vilka var era favorit bilder?

1 kommentar:

  1. bilden av rinjas huvud under ifrån :) speciell bild vinkel! :)

    SvaraRadera