tisdag 15 oktober 2013

Taggad till 1000

Hejsan. Har inte kunna/hunnit skriva nu på en liten tid.
Jag har ju nu mera bara en häst, men satsar på skolan nu, så jag kanske får lite bättre i 2 året än i 1:an. :)
Jag har ridit Rinja nästan varje dag och det har gått helt bra.
Hon har kommit på att om man är rädd för saker, så behöver man inte jobba. Vilket resulterar i att hon flyger runt hela manegen både högt och lågt. Men ännu har jag inte landat i sanden *ta i trä*. Vi hade träningar för Iia på veckoslutet. Rinja tyckte absolut att kavaletti-hållarna var förfärliga, så det tog en stund före vi kunde börja med det som det var meningen.
Annors har jag chillat med Ida på veckoslutet. Hon som jag hade/har en blogg med. (Har inte varit aktiva på typ ½ år.)
Resten av min vecka går i hästarnas mönster. Imorgon har vi filmdag i skolan och jag skall se på nån animerad film om fiskar men efter det skall jag snabbt till stallet för att fixa Rinja klar för Jessica. Hon skall hoppa henne lite, första gången efter den långa ledigheten.
På torsdag kommer Nina Fagerstöm till Billnäs och håller en träning. Dit skall jag med på Rinja. Lite pirrar det i magen. Har en känsla av att vi är det värsta ekipaget på plats... Vi är lite otränade och de har en MYCKET mindre både plan och manege än vad Iia har. (Har redan lite problem med styrandet i Iias)
På fredagen bär det av till Hartwall Arenan med Jannika. Vi skall och se på Helsinki International Horse Show och har taggat hela veckan inför det, så ser ni en blondin och en brunett som sitter på tåget och troligtvis fnittrar som dårar, kan ni dra slutsatsen att det är vi.
Hoppas jag inte tråkat ut er med detta Lååånga inlägg. Här kommer lite bilder från veckan :)

Rinjas min säger allt. :) 

Mitt fina lilla sto ;)

Ut och skritta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar