söndag 1 juni 2014

Skolan är sluuut!

(För 10 veckor framöver)

Han inte bloggat nu, pga brist på bilder. Jag har haft bl.a. Jessica Aminoff´s lektion, men devar så mitt på dagen att ingen kunde komma och fota, eller filma.

Så jag drar nu de senaste dagarna i ett kör...
På onsdagen hade jag Jessicas lektion alltså. Då det blåste hårt ute och Rinja inte varit helt pålitlig de föregående dagarna samt kunde Jessica inte rida henne så jag byggde ihop en bana i manegen.. igen. Banan bestod av två kavaletter och två hinder. Linjerna var utlagda så att man lätt kunde hoppa dem som olika banor, med olika svårighets gard osv. Allt som allt kunde man komma 3 böjda linjer och en rak.
Rinja var helt bra och hoppade väldigt bra, fast jag inte var helt med hela tiden och inte såg alla steg.
I slutet hoppade vi en oxer på ca. 100 cm. Hon hoppade helt super bra då jag kom lite nära, men hämtade jag henne rätt fällde hon. Till sist fick vi det och funka och då hoppade hon typ 20 cm över hindret, som vanligt.

Torsdagen var vi på Match Show.
På morgonen red jag Rinja innan vi skulle åka. Väl på plats var hon super lugn och snäll. Jag visade upp henne och vi kom vidare till BIS (Best In Show) klassen, där vi slutade som 2:a :)
Som bedömning fick hon: "Smäckert, välbyggt sto. Smal hals. Rör sig något stelt bak och vrider på bakhovarna i skritt. Lågt, flackt trav. Vackert sto!"
Undrar ändå vad domaren skulle ha sagt om hon haft de muskler hon hade innan ledigheten :)

Walk that walk :) 



På fredagen var jag och Henku ut och rida. Vi for ut i skogen och runt travbanan. Rinja höll sig i skinnet, även då det kom en sulky emot. Då vi kom tillbaka for Henku in, då hon hade brått och jag red vidare på plan en stund. Utan att jag märkte det så höll Helena på att tvätta poolen som är precis bredvid plan. Just nu är den tömd på vatten, så hon stod i den och skurade. Jag red frbi två gånger utan att märka henne, då Rinja inte rörde en min. Så väldigt nöjd med henne :) 

På Lördagen var det skolavslutning. Jag gick ut 2.an i gymnasiet, Woop Woop! Bara 3 perjorder skola kvar nu då :) men sen blir det studentskrivningar, vilket jag troligtvis kommer drömmar mardrömmar om hela sommarlovet..
Efter avslutningen åkte jag hem och packade ihop lite kläder innan vi (Jag, Janni och Tiia) rövade bort Emma till min familjs stuga. Där grillade vi, pratade och spelade bordsspel. efter som ingen av oss är riktiga "partypinglor" så var det väldigt lugnt. På Söndagen fyllde Emma 18, så vi väckte henne med sång (Tiia sjöng) och födelsedagspresent. Veckoslutet var helt bra, inte för att jag tror att det skulle vara dåligt, då det spenderas med de BÄSTA! :) 

// Malin och Rinja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar