tisdag 10 juni 2014

I believe i can fly!

Förlåt för en långa pausen, men har inte haft material till några inlägg och så har jag haft mycket huvudvärk pga. det mycket ändrande vädret och åskan som bara snurrar i luften just nu.
Men nu skall jag gra ett inlägg och det kommer vara POSITIVT då jag för tillfället inte kan göra något annat än le.

Idag var jag på Jessica Aminoff´s lektion, på Dals ridplan! Har/hade själv obehag för att rdia där då jag typ varje gång jag ridit där fallit in i hindren eller vägrat ut mig. (Kommit igenom banorna kanske 2 ggr) med Elton. Samma känsla höll sig kvar i  magen då vi plockade fram hinder. Vi kunde konstatera att det inte fanns mycket till hinder material. vi fick ihop 4 hinder, då vi drog fram lavor från skogen och använde staketen som hinderstöd. Dessutom fanns det bara 4½ hinderhållare, så vi fick vara väldigt kreativa.

Så, vi började på en cirkel och jag skulle komma över tre bommar, alla med 3 steg mellan. Rinja var inte ännu helt med på noterna, men det gick väll helt ok ändå. Sen kom vi två kryss på en båge och Rinja tyckte att de var lite låga så vi hade vår egna lilla show på dem, t.ex. clownhopp

Efter uppvärmningen kom jag en linje på 17½ meter. Jag skulle ta 5 steg, vilket för Rinja betyder ganska mycket tillbaka. Vi hade lite problem att fortsätta rakt efter första hindret, men på andra försöket gick det helt bra. Sedan fortsatte vi vidare framåt och så tränade vi lite på banketten. Vet inte om Rinja hoppat det tidigare, men hon hoppade det verkligen idag men med lite träning lär hon sig säkert att "droppa" ner sig.



Sen kom vi en liten bana. Det bestod av en s-linje, bankett och en sned linje, där första hindrets ena stöd var staketet och fortsatte sedan till ett räcke vars stöd var lavor. Väldigt roligt att märka att Rinja absolut inte bryr sig om vad som är infångare.




Rinja 100-110 cm  Malin 130 cm :) 

Till slut fick Jessica mig även övertalad om att hoppa långvatten. Rinja tyckte det var lite jännä, så efter att hon försökt smita 3 gånger hoppade hon två meter för långt ifrån och landade en meter efter, i hoppet drog hon 120 över och jag kan ju meddela att jag absolut inte var med i hoppet. Men awesome feelis då man kom över det. Dessutom var det första gången jag hoppade långt vatten.

Allstå hade jag en SUPER dag på dals!
// Malin och Rinja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar