torsdag 3 april 2014

Lite smått och gått

Hej!
Det här inlägget kommer innehålla en massa smått och gått.

För att börja tänkte jag berätta att min provvecka är slut och min nya perjord börjar nästa vecka. Jag hoppas jag får med kameran till stallet under den tiden, bara så jag kan göra lite fler inlägg med bilder och på det sättet minska mängden text, så även finskspråkiga skulle orka läsa igenom mina inlägg. :)

Sen undrar jag med vad ni vill att jag skriver om som "övrigt" till nästa? Vill ni att jag börjar gå igenom all utrustning jag använder på Rinja varje dag eller skall jag ha en presentation av stallet (det betyder ju att jag måste ta med kameran till stallet här någon dag). Vill ni att jag gör ett "Fråga mig vad du vill" inlägg? Ni får gärna lämna kommentarer vad ni skulle vara intresserade av.
(Kommenteja voi kin antaa suomeksi)

Jag har funderat på att ändra utseendet på bloggen nu till våren/sommaren och undrar om någon skulle vara intresserad av att göra en banner till mig? Bara för att jag är så otroligt dålig på att använda den sortens program själv. Om man är intresserad av att hjälpa mig så kan man lämna en kommentar här nedan. Tror jag gör ett annat inlägg där jag förklarar mera om vad jag vill ha för banner osv. (Suomenkielisyys ei ole ongelma)
Tack ännu en gång till Lotta som gjort den otroligt snygga bannern jag har just nu! :)
Känns bara lite vemodigt att se Elton varje gång jag ser på min banner. :)

Sista frågan är om jag borde starta en annan blogg på finska (frågan är till de som är finskspråkiga och läser bloggen). Skulle ni vara intresserade av att läsa om mig på knagglig finska? eller är det bättre att jag skriver på svenska och ni får "öva" på er svenska utanför skolan? :) Det skulle nog vara bra för mig själv att skriva mera på finska, då mitt vitsord inte är på topp...

Hoppas på lite svar på de här frågorna :)
// Malin och Rinja
Vi e lite tutiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar