söndag 13 april 2014

Weekend

Veckoslut. Veckans höjdpunkt före man crashar ner i en djup depression på söndag kväll då man vet att man måste till skolan nästa dag. Man får inte göra vad man vill och måste sitta stilla och vara tyst. (Mitt störta problem är säkert att vara tyst)

Mitt veckoslut har i stort bestått av regn, sömn och irritation.
På fredagen åkte jag och min familj ner till skären. Då min mopo inte "tycker om" att åka paketbil, eller ja, den är jobbig att få och stå i paketbilen, så fick jag sitta stilla i ca. 1 timme och köra längs med småvägar 40 km/h då min den håller på att ta fram sin vita flagga.. Jag förstår den väl. Jag har snart kört 7000 km med den och så mycket små vägar och lerpölar den har träffat på känner jag nästan medlidande för den.
Denna resa mot sommarstugan (som även är beboelig på vintern) gick genom skogarna och dessutom i lervälling och regn. Efter vilket jag började fundera på att emigrera till något soligare och mindre dystert land. Spanien skulle inte vara helt fel.. Väl vid sommarstugan böt jag snabbt till torra kläder innan jag satte mig i soffan och såg på Ice Age 1:an. Det var en tid sen..

Vinterhandskar, dubbla jackor, dubbla byxor och ändå var man is.
På lördagen hjälpte ja pappa att lägga in laminat i "min" sommarstuga. Eller vems det nu sen blir. Vi har inte prata så mycket om det. Efter ca. 3 timmar i den lilla stugan stod man och kratta i 30 minuter innan det var mat och sedan hemfärd för mig och brorsan. Jag skulle fixa morgon stallet på söndagen, så måddes vara uppe i stan så jag hann till stallet till kl. 6 på söndagen. Samma sak igen. Små vägar och genom lera i regn. Älskar vädret alltså..

På söndagen fixade jag stallet, ensam, utan mamma. Det var lite jobbigt. Darco hade haft tråkigt i natt så hon hade översvämning och det hade kommit ut i gången och även ut genom dörren. Så, feelisen var inte på topp då jag började fodra, och fixa klart hästarna för att sedan leka "Malin the plumber" medan de åt. Snabbt förde jag ut dem, mockade och fixade klart mat för att sedan snabbt åka hem för nån timme och äta morgonmål samt vila lite på soffan innan jag skulle tillbaka.
Då hästarna var inne återvände jag hem och gick i en snabb dusch, bytte kläder och satte lite smink på, bara så polisen inte skulle anklaga mig för drogmissbruk eller något om de såg mig på gatan, innan vi åkte iväg på mommos kaffekalas. Jag tror inte jag har ätit så mycket socker på en gång sen vi kom hem från södern. Det fanns 3 sorters glass, kladdkaka, godis, jordgubbar, honungsmelon och en massa annat gått.

översvämningen.. (Noas ark någonstans?)



Så mitt veckoslut var helt ok i slutändan. Allting jämnade ut sig. Hur har ert veckoslut varit? :)
// Malin och Rinja

Puss puss
Mys i boxen
Sry för dåligt med inlägg, men har inte så mycket att berätta nu när Rinja är lite dålig..

1 kommentar: