måndag 6 januari 2014

Nya hästar igen då :)

De senaste två dagarna har jag fått prova lite nya hästar. :)

Igår (på söndag) red jag förutom Rinja även V.K. Felix eller som han kallas; Felix.
Han är en 21 år gammal pensionär ponny på 143 cm. Alltså räknas han som liten ponny. Han har tävlat ganska mycket hoppning. Vunnit poni-derbyn i Ypäjä många gånger, men är även väldigt duktig på dressyr.
Igår fick jag då rida dressyr med honom. Tyvärr hade min telefon så dålig laddning, så mamma fotade bara med sin :)
Kanske lite i störta laget på honom. ;) 

Felix va så duktig på att posera :) 

Idag sen igen red jag Samilo. Han är en 8 årig, just kastrerad valack, som haft något av en tuff barndom, så han kan inte så super mycket ännu. Han har en fin holstainer hoppsläkt och ägaren hoppas att han skulle bli en bra, tävlande hopphäst.
Här är lite bilder på honom.
Samilo vet hur man ska lyfta på fötterna :) 

Hindret kanske 80 cm.
 Istunan täysremontti sku behövas här.. :P 

Fint går han i trav och helt kiva steg med. Dålig sits pga. lättning.. 

Förlåt för detta korta betydelselösa inlägg, men vill inte lämna för långa pauser mellan inläggen mera. Behöver få lite rutin på det här snart.

Ha det bra och hoppas ni inte får allt för stor chock då skolorna börjar imorgon..

// Malin och Rinja.

1 kommentar:

  1. be absolut inte om förlåt för vad du bloggar om, det är ju din blogg och vi som läser väljer ju det själva. Jag tycker du skall börja skriva oftare, mest för att man glömmer bort din blogg när du uppdaterar så sällan!

    SvaraRadera