fredag 22 augusti 2014

två olika sorters vatten

Hejsan!
Nu har det gått två händelserika dagar igen. Jag har varit på Jessicas träningar och det gick helt sjukt bra. Rinja var helt super och hoppade precis allting utan att tveka.
Jag har tyvärr inget material av min träning då den ägde rum precis på min pappas och mammas bröllopsdag, så ingen kunde film. Eller jag iddes inte äns fråga, då de skulle ut och äta och redan kom dit för att hjälpa till med banan.

Vi byggde alltså en bana med i stort allt "kräsä" som man hittar i vår manege och resultatet var riktigt nice. Vi hade en linje med bommar på ena sidan och en oxer oxes serie som fortsatte på böjt spår till en pysty och sedan två skilt stående hinder.

Vi hoppade först halva banan med bommar och "mellanrörelser" mellan hindren. Till "mellarörelser" räknar jag bommar, volter och kontrollövningar. Just den här dagen hade Rinja en lite speciell stil då det gällde att landa i höger varv. Hon landade med vänster framben före, men böt till höger galopp innan hon ens tagit ett steg. Snacka om skills!
Efter träning av kontroll, så fick vi komma en lite lägre bana, på ca. 100 cm. Det kändes som att Rinja var lite platt och hon hoppade lite flakt första banan, men då jag om slutet var vi 20 cm över alla hinder och det kändes som att jag bara behövde sitta i sadeln och komma med i hoppen, då vi stampade av. Helt super känsla! :)

Nu till det lite mer intressanta, eller det som hände idag. Idag packade jag in Rinja i traikkun och så åkte vi iväg för att fara och simma. Vi hade som tur med Jojo och Riks, med ryttarna och systrarna Miku och Henku. Vi hade helt super kul, fast vattnet stigit så mycket att vi inte kunde trava eller galoppera, men lska gjorde vi, i mängder. Här kommer lite bilder:

#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10
Så, vilken var er favorit bild? Berätta i en kommentar nedan! :) 
// Malin och Rinja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar