tisdag 12 augusti 2014

"Bildutmaning"

Jag har sätt många göra de här inläggen om deras favorit bilder och jag kan ju säga att alla jag sätt har helt superfina bilder. Jag vet att det kommer från bloggen voitto kotiin, men inte så mycket mer, så jag kollade upp och nu tänker jag göra samma "haaste" som alla andra. Förlåt för den dåliga översättningen redan nu, men hur skulle ni översätta det finska orden "kuvahaaste"?

Favorit..

..hoppbild 
Fast kvalitén kanske inte är den bästa, men jag tycker att allting annat faller på plats. Fint med vattenmatta, byxor och stigbyglar i blått, Rinja hoppar fint och jag är helt okej med i hoppet :) 

...dressyrbild
Min och Rinjas första ordentliga dressyrtävling tsm.  

...bild tillsammans

...tävlingsbild
Det är från Broby kvällstävlingarna, 90 cm. Har inga "riktiga" tävlingsbilder på min och Rinja ännu :) 

...fältbild
Jag och Elton på pony meeting 2012. Har inga bilder på Rinja och mig på riktiga terränghinder

...bild på ofrivillig avsittning
Bild på elton igen, då jag inte fallit av Rinja... ännu :D 

...bild som väcker bra minnen till liv

Bild på Elton igen, då mina bästa minnen är hittills med honom. 
Här ärevarvet i överlägsen seger i Broby cup 2013

...första bild på dig och din första / favorit häst
 Här hade jag svårt att välja. Ingendera var min egen häst, men hästen på bilden ovan var den första hästen jag red som inte stod på ridskolan. Hon hette Dominia, kallades "Domppu" och var så snäll så när jag brutit nyckelbenet och inte vågade rida fick hon mig att börja igen. :)

På bilden ovan ser man mig och min favorithäst från ridskolan, Vikåkersfjalar "Vici". Han hade starka egena åsikter och tålde inte att man kom nära då någon redan var på ryggen, men han var annors helt super att rida ♥ 

...sommarbild

...vinterbild

Längtar efter att få göra det här med Rinja med! :D 

...känsloladdade bild
Kan kanske inte säga att det är så mycket känsla i bilden, men det är jag med mina absoluta favorithästar. Bilden är tagen förra sommaren, så kan ni se hur Rinjas färg och den lilla kroppsform man ser har ändrats? :) 
min allra finaste ♥

// Malin och Rinja

Elton kom ganska mycket med i det här inlägget, då jag inte gjort allt det här med Rinja. 
Som t.ex. att falla av. 

1 kommentar: