tisdag 2 april 2013

Veckoslutet

Mitt veckoslut var helt hyfsat. På fredag var vi lediga från skolan. Det var långfredag, men för mig kändes den inte särskilt lång. Jag hoppade först med Elton för Jessica och sen med Chappe för Johku. Jag jobbar ännu på filmerna, men de kommer. jag behöver bara lite mera tid, vilken är lite svårt att få nu vid provveckan.
Lördag gick åt till att köpa nya ridbyxor, då mina gamla jeans-ridbyxor gick sönder. Ett par nya ridskor kom oxå med hem. Sen var vi och hämta mina nya stigbyglar som vi köpte ganska så förmånligt begagnade av en av mammas kompisar.
dagen där på var det dags för tävlingar. Jag hoppade 85 och 90/100 med Elton i Lojo. Han var helt super i verkkan och inte så dålig på banan häller. Skulle bara det där lilla problemet som satt mellan hjälmen och sadeln inte funnits, skulle vi ha kommit 0-0. Men nu så var problemet där och vi fällde sista på omhoppningen. Skulle vi inte ha fält skulle vi ha placerat oss som 5:a. 90/100 gick bättre. Jag började hitta någo lunda bra steg och vi kom 0. Vi var bästa ponnyn då det var en special bedömd klass. Man skulle komma så nära tiden 55 sekunder. hade man mer än 4 sekunder över eller under tiden fick man ett felpoäng per påbörjad 4 sekunder. Elton var första ponnyn utan fel. Vi tog det lugnt och red långa vägar. Mycket halvhalter och jag fokuserade på att komma rätt och över alla hinder. Vi slog i ibland, men inga bommar föll.
Jag har inte hittat några bilder från tävlingarna och kameran sa upp kontraktet, så har varken video eller foto. Jag kom 8:de i 90/100 cm och fick en grön fin rosett med hem. Måndag spenderade jag på stugan med min familj, finns inte så mycket mer att säga om det.
Nu, idag på Tisdag var jag och se på the Host med Ida. det var hennes födelsedags present. Filmen var bra, oxå enligt Ida som varken tycker om sci-fi eller fantasy. Jag som där emot älskar det, så tyckte förståss filmen var super. Värd att se! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar