onsdag 25 april 2012

Nu börjar jag

Hej!
Jag har länge vilja börja blogga men jag har aldrig rikit haft tid så jag tänkte att jag säkert kan börja nu. Jag skulle säkert kunna förklara lite mer om mina hästar. Det är lite svårt att få det kort. :)

Djobi Djoba, även kallad Djobi är då en tant på 20 år (född: 1992). Hon är ett halvblod och 162 cm i  manken. Hon har tävlat höga klasser i hoppning och vunnit en hel del med sin ägare Jenni. Nu så  rider jag henne och tävlar henne mäst för att hon tycker att det är så roligt. Det märks ganska bra då hon automatiskt blir 15 år yngre när man kommer in på banan.

Elton II är min ponny som är helt min egen. Han kallas Elton och är född 1998. Han är en super fin hopp ponny som kan vara så hästig och hoppa allt till en lite shettis som vägrar göra något. Fast han ät stor (148) så är han ändå ganska så ponny. Vi har just börja tävla 90 och 100 cm eftersom vi hade en lite diskusion om vem som egentligen bestämde om hur och när vi skulle hoppa. I stort sätt gick hela förra sesongen till att vägra ut sig och att bygga upp självförtroende hos mig. Nu är han hur duktig som hälst. När Elton kom till mig hade han inte startat dressyr. Det gör så jag vet ganska precis vad han har gått i dressyren. Min mamma har startat en Lätt A med honom med godkända resultet och jag själv har vunnit Lätt B.
vår 4:de dressyr tävling vilken jag vann. :)

Hoppning 90 cm. Vinst. :)

Det var lite om mina hästar som jag tävlar. Hoppas du fick veta lite mera om dem nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar